LMS Help Desk
  • Help Desk
  • New User Registration
  • Instructions on how to use Video Classrooms
  • Google Meet
  • විද්‍යුත් පන්ති කාමරය භාවිතා කරන්නේ කෙසේද?
  • Uploading Assignment / Documents
  • LMS - Teachers Help Book
    • Teachers Help Book
    • Why Chamilo LMS Platform?
      • Common interface elements
      • Learning paradigm
    • The Chamilo LMS homepage
    • Course creation
    • Control course access
    • Organizing courses
      • Subscribing to other courses
      • Personal categories
      • Courses management icons
    • Course administration
    • Course homepage
      • Authoring tools
      • Introductory text
      • Interaction tools
      • Administration tools
    • Documents
      • Quick-change of directory
      • Create a directory
      • Importing a document
      • Authoring content in Chamilo
      • Saving documents
      • Deleting a file or a directory
      • Watching course quotas
      • Slideshow
    • Assignments
      • Completion of assignments by students
      • Assignment creation
      • Manage assignments
      • Setting up the assignment evaluation
      • Assignment expiry dates
      • Marking assignments
    • Interactivity: Tests
      • Creating a new test
      • Feedback, score and correct answers
      • Test types
      • Adding questions to the test
      • Recycling existing questions
      • HotPotatoes, IMS/QTI2, Excel
      • Test results
    • Attendances
      • Recording attendances
      • Create an attendance sheet
  • Knowledge Base
    • Knowledge Base
    • Configure your network settings
    • How to Flush DNS
Powered by GitBook
On this page

Was this helpful?

  1. LMS - Teachers Help Book
  2. Why Chamilo LMS Platform?

Learning paradigm

ඉගෙනීමේ ආදර්ශය

Some learning management systems fall into the trap of attempting to support a specific learning/teaching methodology (e.g. social constructivism), perhaps in order to win some short-lived pedagogical credibility. While focusing on a single paradigm is appropriate, even desirable, on the part of individual teachers or organizations, Chamilo resists the temptation to limit the design of the platform to one specific approach in this way.

In our experience, the role of a Learning Management System is to provide a tool that can adapt to the needs and wishes of the user. Providing “the right tool for the job” may be fine for single-purpose tools (a hammer, a fork or a pencil). For a complex tool such as a LMS, however, it is a combination of the platform's wide range of flexible and adaptable features and the teacher's creative use of those features that will, in time, result in courses which reflect an appropriate specific learning methodology, be it social constructivism, instructionalism, behaviorism, radical constructivism, symbolic interactionism, etc. Chamilo acknowledges the role of the teacher in choosing their own teaching approach, and strives to ensure that all of these educational paradigms can all be effectively implemented using various combinations of the flexible tools provided on its platform.

Chamilo LMS enables you to develop a course using whatever paradigm/approach/method you as a teacher (or your institution/company) feel comfortable with and, as such, makes sure you have the right tools for the job.

සමහර ඉගෙනුම් කළමණාකරණ පද්ධති විශේෂිත ඉගෙනුම් / ඉගැන්වීමේ ක්‍රමවේදයකට (උදා: සමාජ නිර්මාණාත්මකවාදයට) සහාය වීමට උත්සාහ කිරීමේ උගුලට හසු වේ, සමහර විට කෙටි කාලීන අධ්‍යාපනික විශ්වසනීයත්වයක් දිනා ගැනීම සඳහා. තනි ගුරුවරයෙකුගේ හෝ සංවිධානවල පැත්තෙන් තනි පරමාදර්ශයක් කෙරෙහි අවධානය යොමු කිරීම සුදුසු වුවත්, සුදුසු වුවත්, මේ ආකාරයෙන් වේදිකාවේ සැලසුම එක් නිශ්චිත ප්‍රවේශයකට සීමා කිරීමේ පරීක්ෂාවට චමිලෝ විරුද්ධ වේ.

අපගේ අත්දැකීම් අනුව, ඉගෙනුම් කළමනාකරණ පද්ධතියක කාර්යභාරය වන්නේ පරිශීලකයාගේ අවශ්‍යතා හා කැමැත්තන්ට අනුවර්තනය විය හැකි මෙවලමක් සැපයීමයි. “කාර්යය සඳහා නිවැරදි මෙවලම” සැපයීම තනි කාර්ය මෙවලම් සඳහා (මිටියක්, දෙබලක හෝ පැන්සලක්) හොඳ විය හැකිය. කෙසේ වෙතත්, එල්එම්එස් වැනි සංකීර්ණ මෙවලමක් සඳහා, එය වේදිකාවේ පුළුල් පරාසයක නම්යශීලී හා අනුවර්තනය කළ හැකි අංගයන්ගේ එකතුවක් වන අතර ගුරුවරයා එම අංගයන් නිර්මාණාත්මකව භාවිතා කිරීම, කාලයාගේ ඇවෑමෙන් සුදුසු නිශ්චිත ඉගෙනුම් ක්‍රමවේදයක් පිළිබිඹු කරන පා courses මාලා සඳහා හේතු වනු ඇත. සමාජ නිර්මාණශීලිත්වය, උපදේශාත්මකවාදය, චර්යාත්මකභාවය, රැඩිකල් නිර්මාණශීලීත්වය, සංකේතාත්මක අන්තර්ක්‍රියාකාරිත්වය යනාදිය වේවා.

චමිලෝ ඔවුන්ගේ ඉගැන්වීමේ ප්‍රවේශය තෝරා ගැනීමේදී ගුරුවරයාගේ කාර්යභාරය පිළිගන්නා අතර, මෙම සියලු අධ්‍යාපන උපමා සියල්ලම විවිධ සංයෝජනයන්ගෙන් effectively ක්‍රියාත්මක කළ හැකි බව සහතික කිරීමට උත්සාහ කරයි. එහි වේදිකාවේ ලබා දී ඇති නම්‍යශීලී මෙවලම්.

ගුරුවරයෙකු ලෙස (හෝ ඔබේ ආයතනය / සමාගම) ඔබට සැපපහසු වන ඕනෑම ආදර්ශයක් / ප්‍රවේශයක් / ක්‍රමයක් භාවිතා කරමින් පාඨමාලාවක් හැදෑරීමට චමිලෝ එල්එම්එස් ඔබට හැකියාව ලබා දෙන අතර, එම නිසා ඔබට රැකියාව සඳහා නිවැරදි මෙවලම් ඇති බවට සහතික වේ.

PreviousCommon interface elementsNextThe Chamilo LMS homepage

Last updated 4 years ago

Was this helpful?